Praca gitarzysty

Praca gitarzysta – fajna sprawa

Kiedy zacząłeś grać i dlaczego? Albo co początkowo przyciągnęło cię do gitary?

Zacząłem grać w wieku 12 lat. W małym miasteczku, w którym mieszkałem w czasie z moimi rodzicami, w południowej Francji, była szkoła muzyczna i zdecydowaliśmy, że dobrze będzie, jeśli wezmę lekcje muzyki. Musiałem wybrać instrument, który chciałem zagrać, a ponieważ miałem już harmonijkę i widziałem faceta w telewizji grającego na gitarze i harmonijce jednocześnie, pomyślałem, że naprawdę potrzebuję gitary.
Nie myślałem nawet o graniu tego w tym momencie, po prostu posiadanie gitary brzmiało dla mnie fajnie. Próbowałem już nauczyć się gry na skrzypcach z moim tatą, ale to nie poszło dobrze, nie miałem pojęcia, gdzie umieścić palce. Pamiętam, kiedy mój tata powiedział mi, że gitara ma progi, myślałem, że to jest jak oszustwo.
Dla mnie było to tylko kwestią postawienia palca na prawym progu i zerwania sznurka.

W jakim repertuarze lubisz najbardziej grać?

„Klasyczna” gitara jest wyjątkowym instrumentem w tym sensie, że mamy repertuar od renesansu do czasów współczesnych, ale nie ma wystarczająco repertuaru w każdym stylu, aby wyspecjalizować się w pewnym stylu muzycznym – trudno byłoby na przykład, że jesteś romantycznym gitarzystą i spędzasz całe życie grając tylko na gitarze z XIX wieku, nie denerwując się w pewnym momencie. To prawie zmusza nas do grania muzyki ze wszystkich epok, co może być nieco zaskakujące dla publiczności, która jest przyzwyczajona do słuchania, że ​​niektórzy gracze wykonują pewien rodzaj repertuaru.
Ale w końcu, nawet gdybym mógł spędzić życie grając tylko w jednym repertuarze, nie jestem pewien, czy bym tak zrobił. Lubię grać w Bacha tak samo jak lubię grać Sor lub brazylijski utwór Assada. Dla mnie styl jest wszystkim, jeśli chodzi o muzykę, i staram się tak mocno, jak to tylko możliwe, by stać się zupełnie innym muzykiem z jednego kawałka na drugi, co sprawia, że ​​każdy repertuar jest fajny do grania.
Na jakiej gitarze lub gitarach grasz? Grałem na moim Smallman od 2006 roku ze strunami  Savarez Alliance. Kilka lat temu nabyłem także gitarę Bastien Burlot, którą uwielbiam.

Którzy gitarzyści / muzycy mieli na ciebie największy wpływ?

Myślę, że moi nauczyciele byli głównie źródłem inspiracji, gdy dorastałem. To było przed Youtube, więc wiedza była wtedy znacznie bardziej zlokalizowana! Kiedy przeprowadziłem się do Paryża na początku 2000 roku, poznałem ogromną liczbę niesamowitych graczy i nauczycieli. Jest ich zbyt wiele, aby je wszystkie przytoczyć, ale każdy, kogo spotkałem i usłyszałem, w pewnym momencie wpłynął na pewien poziom.

Z jakich nagrań jesteś najbardziej dumny?

Mam nadzieję, że te, których jeszcze nie zrobiłem!

Czy są jakieś nagrania, które uważasz za najlepsze nagrane dźwięki na gitarę?

Wszystkie nagrania wykonane przez Norberta Krafta są wspaniałe. Kiedy opanuję moje własne płyty, porównuję je z nagraniem, które zrobiłem z nim dla Naxos, kiedy wygrałem GFA. Poza tym „Nuages” autorstwa Dyensa zawsze był dla mnie klejnotem.
Wygląda na to, że masz w sobie operatora filmowego. Czy podzieliłbyś się swoją konfiguracją i procesem nagrywania przypadkowych, ale wysokiej jakości filmów wideo dla świata?
Mam kilka kamer Canon, kilka lat temu. Największy z nich to Xha1, czyli świetny aparat 1080p. Technologia jest zawsze w ruchu, a przy 4k teraz będę musiał w pewnym momencie zmienić bieg. Nagrywam dźwięk za pomocą dwóch AK4 C414, które uwielbiam. Dobra lokalizacja i dobry pokój, brzmią świetnie. Edytuję audio w Cubase i wideo z Premiere pro.
Technika i wydajność Ile ćwiczysz? I, czy kształtujesz swoją praktykę w jakiś szczególny sposób? To naprawdę zależy od terminów dla mnie. Jeśli nie będę miał koncertów i nie będę musiał uczyć się nowego utworu, będę ćwiczyć bardzo mało.
Mogę nawet spędzić tygodnie bez dotykania gitary. Jeśli muszę nauczyć się nowego programu i koncertu, to będę ćwiczyć do 6-8 godzin dziennie, chociaż nie robiłem tego od dłuższego czasu. Jeśli koncertuję, kilka pierwszych koncertów wymaga pracy, ale potem przestanę ćwiczyć.
Ćwiczyłem tonę, kiedy byłem młodszy, przez wiele lat, i myślę, że pozwala mi to trochę zwolnić. Oczywiście, zawsze mogę powiedzieć, że gram lepiej po treningu, wciąż! Czy są jakieś aspekty gry na gitarze, z którymi się zmagasz, albo, że wciąż pracujesz? Tremolo jest moim wrogiem od dawna, więc zacząłem go ćwiczyć, żeby udowodnić sobie, że mogę to zrobić.
Wciąż nie jest tak dobry jak niektórzy inni gracze, których widzę na Youtube, ale nie sądzę, że będę miał cierpliwość, by wziąć to znacznie dalej. Dla mnie to tylko specjalna technika i nigdy nie powinno się przed nią stać i muzyki. Prawdopodobnie nagram jeszcze kilka kawałków, które go wykorzystają i puścimy!
Czy celowo zapamiętujesz muzykę lub masz technikę, która pomaga przyswoić muzykę do pamięci?
Zawsze miałem dobrą pamięć, jeśli chodzi o muzykę, ale staram się też zrozumieć wynik tak bardzo, jak tylko potrafię. Jeśli rozumiem harmonię, globalny kształt i szczegóły formy, strukturę zwrotów itp., Zazwyczaj mogę to zapamiętać